Lamborghini a devenit nostalgic, reinviind legendarul Miura. Dar de data asta i-au dat 700 CP.

SE PARE CA CEI MAI TARI constructori italieni trag in directii diferite anul acesta. In timp ce Ferrari 599 priveste catre viitor, Lamborghini se duce catre trecut si catre modelul din 1966, Miura.

Masina a fost prezentata drept concept la Detroit, dar firma a prezentat-o si la o adunare privata a posesorilor originalului Miura, printre care si Jay Leno. El a agitat teancuri de dolari in fata celor de la Lamborghini in speranta ca va putea cumpara o copie a conceptului.

Drept urmare, exista posibilitatea ca aceasta sa fie produsa intr-o serie limitata. Proiectul a durat doi ani si a fost condus de designerul-sef de la Audi/Lamborghini, Walter da Silva. Legaturile stranse cu ultimele proiecte Audi leaga acest concept de platforma viitorului model cu motor central R8, la randul sau inrudit cu Gallardo.

Da Silva ne-a declarat ca masina a fost testata in tunelul aerodinamic si ca indeplineste si regulile de siguranta. Conceputa sa concureze cu navaamiral a lui Ferrari, Enzo, dar ramanand credincioasa radacinilor sale de la mijlocul anilor '60, noul Miura, daca va fi produs, va fi un supercar ultraexclusiv si foarte scump.

O versiune marita si modificata a motorului V12 de 6,2 litri de pe Murcielago a fost vehiculata ca fiind sursa puterii noii masini, puterea finala ajungand undeva in jurul a 700 CP. Rupand putin traditia, acest Miura ar putea avea tractiune integrala.

In ciuda vrajitoriilor ascunse, Lamborghini a trecut prin furcile caudine pentru a pastra pe cat de mult posibil aspectul general al originalului Miura. Dar, din cauza ca are un V12 longitudinal in locul celui transversal, spatele a trebuit sa fie mai lung si mai inalt.

Suprafetele sunt si ele mai simplu desenate si o pereche de deflectoare ajuta la reducerea portantei. Ceva din simplitatea originalului a ramas totusi, desi noul model este mai dolofan si cu 10% mai mare in toate directiile. Ca de altfel si jantele, care au crescut de la 15 la 20 inch.


Autor:
BBC Top Gear
Aparut: Numarul 10 - Martie 2006
Sursa: topgear.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.