Motorul V6 DIESEL de trei litri merge de minune pe noul A4 CABRIO, spune COSTIN GIURGEA. E cazul sa dea odata ghioceii.

DRUMUL DE LA NISA LA Saint Tropez, exact intre munti si mare, poate fi un loc extrem de frumos pentru o plimbare de duminica. Mai ales daca te afli intr-un Audi A4 Cabrio. Nu mai conteaza ca Saint Tropez este un fel de Rimini al francezilor in care nu se intampla nimic, nici macar noaptea.

Nu mai conteaza ca acolo se ducea, odata, in vremuri imemoriale, Brigitte Bardot sa-si imbratiseze catelusii la piept - sa mai zica cineva ceva de viata de caine. Conteaza doar ca sub capota acestei decapotabile inconfundabile prin design e un V6 3.0 TDI de 233 de cai-putere si 450 Nm.

Adica o valoare care scurteaza foarte mult distantele, Jos textila foarte repede. Audi pare sa fi invatat, cu acest motor, ca marimea conteaza cel putin la fel de mult ca locul in care o folosesti. Pardon, in care este disponibila.

Si asa se face ca inca de pe la 1.400 rpm, aceasta masina impinge ca si cum ar fi urmarita de tornade. In principiu, dupa ce cuplezi un motor din asta cu o tractiune integrala quattro si cu un sasiu smecher, deodata un Saab 9-3 Cabrio ti se pare usor lenes prin comparatie, cu toate ca la chestiunea frumusetii, lucrurile sunt complet subiective.

Schimbarile de design fac masina usor mai agresiva, dar asta se simte mai mult la S4 Cabrio. Iar interiorul - fie el de S4 Cabrio sau pur si simplu A4 Cabrio - e desenat la marea arta nemteasca - adica cea cu mare grija si mai putin futurism.

Pentru ca nemtilor le plac lucrurile complicate doar in cazul in care ele sunt, de fapt, cat mai simple. De aici rezulta o ergonomie excelenta si un sprijin lateral al scaunelor foarte bun. Acoperisul se pliaza si se repliaza destul de rapid - dureaza cam 20 de secunde - si are darul de a intelege din prima ce vrei sa-i spui, in sensul ca nu-ti trebuie sa studiezi manualul pana la coperta 4 ca sa-ti dai seama cum trebuie apasat butonul.

In plus, nivelul de zgomot in habitaclu este insesizabil mai maricel decat in limuzina, si asta multumita acelui acoperis "acustic" pe care il lauda absolut toata lumea. Asadar, intrat si el in randul familiei "single-frame grille" pe la inceputul iernii trecute, A4 Cabrio este la momentul la care vrea sa rasara odata cu ghioceii pe soselele unui continent care se pare ca va mai inghiti mult timp de-acum incolo mici retusuri ale unor linii de design consacrate.

Bine ca macar unele lucruri nu se schimba in partile esentiale.

Verdict:
Usor stilizata, foarte agila si constienta de asta, A4 Cabrio este o incantare. Numai de-ar fi si vremea la fel.

Pret:

41.252 de Euro (CIP)

Performante:
0-100 in 7,3 secunde, viteza maxima 242 de km/ h, consum 7,9%

Date tehnice:
V6 diesel cu filtru de particule, 1790 kg.

Autor: COSTIN GIURGEA
Aparut: Numarul 9 - Februarie 2006
Sursa: topgear.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.