Conform datelor furnizate de Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), considerate in acest moment cel mai bun barometru al pietei auto din Romania, anul trecut au fost inregistrate un număr de 66.436 inmatriculări de autoturisme noi, reprezentand o contractie a pietei cu aproape 19% comparativ cu 2011.

Desi acest lucru nu este in măsură să surprindă pe nimeni, vorbim totusi de al cincilea an consecutiv de scadere a vanzărilor, după varful atins in 2007, cand in Romania au fost inmatriculate mai multe autoturisme noi decat in Austria, Suedia sau Elvetia (315.160 unităti, conform Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile).

Mai interesant este că, indiferent dacă vorbim de Audi, Mercedes, BMW, Ferrari sau Bentley, absolut toate mărcile de lux prezente oficial in Romania au inregistrat cresteri (cu exceptia Lotus, o marcă scumpă, dar eminamente sportivă), in timp ce, in categoria mărcilor de buget, doar Ford, Hyundai, Kia si Suzuki sunt pe plus. Cele mai populare mărci (Dacia, Skoda, Volkswagen si Renault) au vandut de asemenea mai putine exemplare in 2012, cu scăderi cuprinse intre -12 si -33%. Concluzia care poate fi trasă nu este decat una: in 2012, in Romania, clasa de mijloc s-a diminuat, in loc să se intărească, cum ar fi fost normal.

Dar asta nu inseamnă că Romania nu continuă să se motorizeze. O face, dar intr-un mod mai eficient financiar, dar in acelasi timp si mai riscant, pentru beneficiari. Astfel, estimarea cresterii piatei de vehicule second-hand este de peste 80% comparativ cu 2011, insă in ceea ce priveste prezenta de autoturisme pe soselele din Romania trebuie adăugate si cele cateva zeci de mii de exemplare utilizate de romani, dar inmatriculate in alte tări, in special Bulgaria. Romanii aleg aceste solutii mai putin sigure pentru a evita taxa de inmatriculare si, in cazul automobilelor cu cilindree mare, impozitul anual.

Citeste continuarea pe Motorstory.ro


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.